Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
Het optimaliseren voor zoekmachines (SEO, ofwel Search Engine Optimization) is vaak het eerste waaraan gedacht wordt bij online marketing. Vaak wordt het als belangrijkste tool gezien. Een van de redenen is de wens om op Nr 1. in Google zoekresultaten te staan, iets dat SEO “specialisten” graag beloven. Zoekmachine optimalisatie is tegenwoordig echter een middel om strategisch gevonden te worden. Een nuchtere kijk op SEO is daarmee de eerste stap!
De pijlers van SEO
Zoekmachine optimalisatie bestaat al een hele tijd. De vroegere methodes van zoveel mogelijk “keywoorden” in een tekst stoppen om hoog te scoren worden tegenwoordig flink door zoekmachines afgestraft. Het is belangrijk om te optimaliseren met een balans tussen de verschillende “pijlers”.
Om te optimaliseren zijn er 3 verschillende onderdelen: Techniek, Content en Linkbuilding.
• Techniek richt zich voornamelijk op de bouw & structuur van uw website, plaatsing van zoekwoorden en de samenhang van teksten.
• Content is de daadwerkelijke geschreven tekst. Het is tegenwoordig steeds belangrijker om dynamische, relevante en interessante content aan te bieden! Content is King heeft zeker een kern van waarheid.
• Autoriteit is het verwijzen van en naar jouw website(pagina`s). Dit is te vergelijken met wetenschappelijke artikelen: Hoe meer mensen naar je refereren en hoe vaker je goede werken citeert, hoe belangrijker jij bent!
Een extra factor die steeds meer is gaan meespelen is Social Media. Aangezien platformen zoals Facebook en Instagram steeds meer aan terrein winnen op het gebied van autoriteit (en zelf zoekmachines worden) krijgen deze meer invloed op het SEO proces. Belangrijk om niet te vergeten dus.
Waarom zoekmachine optimalisatie?
Omdat je met optimalisatie daar bent waar een klant zoekt: het oplossen van een probleem! Door brainstormen over klant problemen en een zoekwoorden analyse van de juiste termen zoek ik uit waar jouw klant zich bevindt. Door krachtige content te schrijven weet deze je website te vinden. En door het technisch verbeteren van je website en het verzamelen van relevante links weten zoekmachines dat jouw website voorrang verdient.
SEO diensten
Zoekwoord Analyse
Het bepalen van klant problemen en analyseren van relevante zoektermen
Contentcreatie
Bedenken, schrijven & optimaliseren van relevante content
SEO Techniek
Technisch beoordelen & aanpassen van optimalisatie punten
Linkmanagement
Verzamelen, creëeren & genereren van relevante kwaliteit links