Social Media Marketing
Social Media, dé platformen om in contact te komen met je doelgroep. Maar is dat echt zo? De tijd dat zowat alle bedrijven met sociale media begonnen en hier niets uit bleken te halen is gelukkig alweer voorbij. Nu de platformen steeds meer volwassen worden komen er steeds meer interessante mogelijkheden vrij, zoals adverteren.
Social Media moet slim gebruikt worden!
Hoe Social Media Marketing inzetten?
Effectief gebruik maken van social media is tweedelig: het opzetten en beheren van Social Communities & Social Campagnes. Social Communities richt zich op het inzetten van eigen kanalen, groepen en volgers genereren. Social Campagnes zijn het gericht adverteren op Social Media en Conversie optimalisatie van bestaande communities.
Een goede Social Media strategie
De basis van sociale media goed inzetten is een strategie opzetten van je doelen. Hebben we vastgesteld of het om converterende Branding, relevante Leadgeneratie of Direct Sales gaat? Dan is het tijd voor een goede kanaalkeuze! Op welk kanaal zit jouw doelgroep? En doen ze dit zakelijk of juist in privé tijd?
Samen onderzoeken we op welk platform het meeste bereikt kan worden!
De juiste Social Media aanpak
Na bepalen van de sociale media strategie is het tijd om aan de slag te gaan. Afhankelijk van de keuzes kan aan de volgende opties begonnen worden:
• Social media management: het beheren & uitgroeien van de bedrijfspagina of groep. Een belangrijk onderdeel hierbij is content creatie of advies. Hoe zorg je namelijk dat je relevant bent (en blijft) voor jouw bestaande of nieuwe klanten? Daarnaast is het mogelijk om van je kanaal een verkooppunt te maken. Converteer door bijvoorbeeld producten te verkopen via jouw Facebook, Instagram op Pinterest!
• Social advertising: een belangrijk onderdeel om met een goede kosten/baten ratio veel te bereiken! Vertoon een dynamische banner op Facebook of Pinterest, genereer leads via FB lead ads, verspreid je vacature via Linkedin of verkoop je product op Instagram. Het mooie van social advertising is dat er heel gericht getarget kan worden op jouw specifieke doelgroep.